עולם הנדל"ן עשוי להיות מאתגר עבור מי שמנסה ללכת בו לבדו, ללא סיועו המקצועי של מתווך נדל"ן. בין אם מדובר בהשכרה, רכישה או מכירה של נכס ובין אם מדובר בנכס פרטי או ציבורי, יש להכיר את ההיצע והביקוש של האקלים הנוכחי כדי לקבל את העסקה הטובה ביותר. במאמר זה נבין מדוע כדאי לבחור במתווך נדל"ן עבור עסקת נדל"ן, כיצד תוכלו להיעזר בו וכיצד תבחרו את המתווך הטוב ביותר עבורכם.

מהו תפקידו של מתווך נדל"ן?

טרם נבין מדוע כדאי לבחור במתווך עבור עסקאות נדל"ן, נבין מהו בכלל תפקידו של המתווך בעסקאות אלה. כפי ששמו מציע, מתווך נדל"ן אחראי על תיווך בין שני הצדדים בעסקת נדל"ן, בין אם בין מוכר לקונה ובין אם בין משכיר לשוכר.

מלאכת התיווך אינה מסתכמת במעמד החתימה על החוזה בלבד, המתווך מסייע גם במציאת הנכס המתאים, בחינת מצב הנכס והשוואתו אל מול המחיר המבוקש, בדיקת מצבו החוקי של הנכס (רישום בטאבו לדוגמה) ואיתור קונים או שוכרים.

כאשר אנשים מחפשים את ביתם ומוכנים להשקיע חלק נכבד מכספם עבור מציאתו, מדובר בעסקה שיש בה גם מעורבות רגשית גדולה. לכן, תיווך נדל"ן דורש מהמתווך גם רגישות ללקוחותיו, לצד הכלה של מצבם הרגשי. לכן, לא פעם מתווכי נדל"ן הם אנשים הנהנים לעבוד עם אנשים שיש להם את היכולת להבין את לקוחותיהם על סך חלקיהם תוך הבאת העסקה לסגירה אופטימלית.

למה לבחור מתווך עבור השכרה של נכס?

כאשר מדובר בהשכרה או שכירה של נכסים, אנשים רבים מעדיפים שלא לשכור את שירותיו של מתווך ולצאת למסע החיפושים באופן עצמאי. אומנם ניתן בהחלט לבחור בדרך זו, אך חיפוש של משרדים או דירות להשכרה בעזרתו של מתווך, יהיה פשוט הרבה יותר ויחסוך מאמצים רבים למחפשים, אשר ללא ספק שווים את עמלת התיווך הכרוכה בכך.

לדוגמה, בעלי עסקים המחפשים משרדים להשכרה הם לרוב אנשים עסוקים ביותר, אשר כל תשומת ליבם צריכה להיות מושקעת בעסקיהם. עבור אותם אנשים המשימה של חיפוש משרדים לשם השכרתם, יכולה לגבות מחיר גדול אשר ישליך על העסק. לכן, שכירת שירותיו של מתווך תחסוך המון השקעת משאבים של חיפושי משרדים, יצירת קשר עם משכירים, בחינת הנכסים ועוד. במקום, המתווך יוכל להציג לאותם בעלי עסקים אך ורק את הנכסים הרלוונטיים עבורם גם מבחינת מחיר וגם מבחינת תנאים, דבר אשר גורם לשקט נפשי רב ונוחות מרבית.

גם במקרה של השכרת נכסים מתווך הנדל"ן יכול להביא תועלת רבה. המתווך ידע לזהות מיהם השוכרים הפוטנציאליים המתאימים והרציניים ביותר, כך שיש בידיו להביא לסגירה מהירה ואופטימלית של העסקה, תוך חיסכון בזמן מצידם של המשכירים.

למה לבחור מתווך עבור מכירה של נכס?

גם במקרה של נכסים למכירה חשוב להיעזר בשירותיו של מתווך כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר. מכירת נכס היא עסקה גדולה ובעלת משמעות רבה, אשר יכולה ליצור מתחים גדולים כאשר בעלי הנכס בוחרים להציע אותו לשוק לבדם. בנוסף, לבעלי הנכס אין את הניסיון וההבנה של השוק שיש למתווך, אשר יכולה להביא לסגירת עסקת המכירה במהירות רבה יותר, תוך השגה של מרב המטרות במכירה.

חשוב לזכור כי מתווך הנדל"ן אינו רק מתווך בין המוכרים לקונים, כפי שציינו קודם, הוא גם ידע לקבוע כיצד יש לשווק את הנכס, באיזה מחיר כדאי להציעו בהתחשב במצב השוק, בסביבת הנכס והאוכלוסייה הקיימת באזור שבו הנכס נמצא. כמו כן, המתווך יוכל גם לבחון את כל ההיבטים המשפטיים הקשורים למכירה ולסייע לקונים להיוועץ עם ישות משפטית אשר תדע לסייע בצורה הטובה ביותר בניסוח החוזה, בשינוי רישום הנכס ועוד. כלומר, משרד תיווך או מתווך יכולים לאפשר למוכרים ליהנות מתחושת ביטחון מלאה לאורך כל התהליך המכירה ובתהליך סגירת העסקה מול הקונים הנבחרים.

למה לבחור מתווך עבור רכישה של נכס?

מי שמחפש נדלן למכירה יודע כמה ההחלטה לרכוש נכס היא משמעותית. מדובר ברכישה גדולה ביותר ובעלת משמעות והתחייבויות רבות. חיפוש בתים או דירות למכירה יכול לקחת זמן רב ולקוחות לא תמיד יודעים לאפיין בצורה הטובה ביותר את צורכיהם. זהו אחד מתפקידיו החשובים ביותר של המתווך בתהליך הקנייה, לאפיין בצורה מדויקת את צורכי הקונים ולהתאים אותם לנכסים פוטנציאליים בחיפושים אחר משרדים למכירה או בתים למכירה.

כמו כן בתהליך של קניית דירה יוכל המתווך ליידע את הקונים האם המחיר המבוקש עבור נכס הוא מחיר הוגן או מחיר שניתן להתדיין עליו, הוא ידע לבחון את חוקיות המכירה, האם ישנם חובות הקשורים לנכס, האם הנכס רשום על שם המוכרים שמולם מתבצעת העסקה, האם יש תביעות הקשורות בנכס ועוד. כל הבדיקות הללו הן הכרחיות בתהליך הרכישה ויש בידן להגן על הרוכשים עד מאוד.

כיצד לבחור מתווך נדל"ן?

כעת משהבנו מדוע כדאי לבחור בשירותיו של מתווך נדל"ן עבור עסקת נדל"ן, הינה מספר טיפים קטנים עבור אופן הבחירה של המתווך:

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן